Short Trip Plzenben - 1. rész - szervezés és az első benyomások
2022. június 11. írta: Vándorember

Hosszúhétvége és sörtúra Plzenben

Elkezdtünk visszarázódni a régi kerékvágásba, hosszú kihagyás után egy short trip keretében Plzenbe utaztunk - ahol a legfőbb cél mi lett volna más, mint ismét a világhírű cseh sörök ízlelgetése. Természetesen egy kis városnézéssel vegyítve.

Előszó

Kezdjük azzal, hogy a cseh sörök a legjobbak a világon. Ezen nincs is mit vitatkozni. Megjártunk több sörös nemzetet, Németországot (Berlin), Belgiumot (Brüsszel), Írországot (Cork), de abban mind egyetértünk, hogy a legjobb sörözéseink Csehországban voltak. Nekem ez volt a negyedik utam a cseheknél, de még most is ámulatba ejt, hogy

hogy a fenébe tudnak ilyen finom söröket készíteni?!

A legutóbbi csehországi utunk Brnóba veztett, ha érdekel itt elolvashatod!

Utazás

A közel 600 kilométeres utat kocsival tettük meg, ami nagyjából 6 órát jelent. Alternatív megoldás elrepülni Prágába, onnan vonattal vagy Flixbusszal kevesebb, mint egy óra eljutni Plzenbe. A hosszabb menetidő végett 3 éjszakára mentünk, de egy korai indulással és egy fitt sofőrrel, ha csak Plzent akarjuk megnézni 2 éjszaka is elegendő.

Szállás

A szokásos szálláskeresős „algoritmusom” bejárása után ismét a Booking lett a befutó. Ráadásul a Vividdel még 10% cashbacket is kaptam. A belváros szívében, a látnivalók szomszédságában egy igen tágas lakást találtunk, extravagáns névvel: „spacious luxury aparment in the city center”. Négyen mentünk, de akár öt vagy hat fő is elfér, ráadásul a nappalival számolva három külön helysége van. A konyha is egészen jól felszerelt. Ára: 22,5 euró/fő/éj.

Nagyjából 300 méterre a szállástól, van egy parkolóház, három napra kb 3500 forint a parkolás díja.

Plzenről (nagyon) röviden

170 ezres lakosságával az ország 4. legnagyobb városa. 2015-ben az Európa kulturális fővárosa címet viselte. Alapvetően közigazgatási és gazdasági központ. Leginkább két dolog miatt ismert, az egyik a Skoda-gyár a másik pedig a Pilsner Urquell.

A belváros gyalog egy nap alatt kényelmesen bejárható, kellemes város, de csak városnézés miatt én nem ajánlanám, mert túl sok látnivaló nincs. (Bár az esős, hideg idő nem javította a látképünket.) Átutazás megállójának ideális vagy egy hétvégi kocsmatúrának. Mi ugye az utóbbi miatt utaztunk ide, és erre különösebb panaszunk nem volt.

Ezalkalommal időrendi sorrendben, utazási naplóként mutatom be a látnivalókat, a kocsmatúrát és különféle programokat.

Az első (fél) nap - A fontosabb látnivalók

Kora délután érkeztünk meg, így még bőven volt időnk a belvárosban nézelődni. A fontosabb látnivaló a főtér és az itt található Szent Bertalan katedrális. A tér három sarkán egy-egy arannyal bevont szökőkút található, mely a város címerében is megtalálható szimbólumokat jelképezi. A negyedik sarokban egy Mária-szobor látható, amely a nagy pestis járvány emlékműve.

Katt a galériára a többi képért!

Járjátok körbe a katedrálist és keressétek meg a hátsó részen található, ráccsal elválaszott szoborcsoportot. A rács egyik angyalfeje fényesre van kopva, mivel a hiedelem szerint, aki megérinti, szerencséje lesz.

A katedrálisba ingyenes a belépés. A torony tetejére 50 korona ellenében lépcsőzhetünk fel. Ezt érdemes kifizetni, mert csodálatos kilátás nyílik innen a városra. (A fenti galériában láthatjátok a képeket!)

Kocsma - Nr. 1.

Ezután egy gyors pillantást vetettünk a színház gyönyörű épületére majd megittunk az első pilsnert a Lokál Pod Divadlemben. Egyik szokásuk a fél habos és a teljes hab csapolása, ez a „tejes”, azaz a Mliko. Ez a sörhab valóban finom, köze nincs ahhoz a borzalomhoz, amihez itthon szoktunk. Érdekes, de maximum a közepeset ajánlom kipróbálásra, mert azért továbbra is a sör „arany” része az igazi.

Ezután végig sétáltunk a belvárost körbe vevő parkon, ahol néhány érdekes szoborra és egy nagyon menő meteorológiai állomásra bukkantunk. Néhány méterrel odébb található a West Bohemian nemzeti múzeum, ami 2 millió kiállított darabjával az ország legnagyobb múzeuma. Kicsit odébb a Prolukához jutunk. Ez egy kis füves terület, amely gyakran ad otthon kültéri rendezvényeknek. Az itt látható falrom az egyetlen fennmaradt része az középkori városnak.

Kocsma: Nr. 2.

A kocsmalátogatás második helyszíne a Pivotečka volt. A modern kocsma 5-6 féle csapolt sörével kiemelkedik a többi közül mert, amint megtudtunk, túl sok választási lehetőség sehol sincs. Általában egy - esetleg kétféle csapolt sör van a legtöbb helyen. Nem mintha panaszkodnék a Pilsner Urquellre, mert a friss, eredeti pilsner valóban mennyei.
Üveges és kézműves sörök terén már igen nagy a választék, így aki szeretné a cseh kézművesek italait megkóstolni, annak szívesen ajánlom ezt a helyet. Másik különlegességük, hogy rengetegféle rumot árulnak.

Kocsma: Nr. 3.

Az utolsó megálló a szállásunk mellett lévő étterem, a Parkan volt. Ez a sörmúzeumhoz tartozó étterem az egyetlen hely a világon a sörfőzdén kívül, ahol szűretlen Pilsner Urquellt tudunk venni. Bár elég nagy a hely, borzasztó népszerű és esténként mindig tele van. Itt kérdés nincs, hogy mit kérsz, sört kapsz, azt! (Csak egyféle csapolt sörük van.) De mint a gép, úgy csapolnak! A rendelésünk öt másodpercen belül az asztalon volt, mind a négy korsó sör! Ha valami tipikus cseh ételt kóstolnál ár-érték arányban teljesen korrekt. Nagyjából 5000 forintból megvan egy főfogás két korsó sörrel.

A következő részben folytatjuk a városnézést, a sörözést és kocsival kicsit távolabb is elnézünk!

Folyt. köv.!

Amennyiben nem akartok lemaradni a folytatásról, lájkoljátok a blog Facebook oldalát! A kirándulásról készült többi képért pedig kövessetek Instán! Ha pedig tetszett a cikk, kérlek segítsétek egy megosztással!
Ha szállást keresnél Plzenben csekkold le a térképen!

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.