Short Trip Berlinben - repülős út a német fővárosba - 1. rész
2019. február 06. írta: Vándorember

Az első napunk: monumentális épületek, skybar és ingyen taxi

Brno után, (erről itt és itt olvashattok) 2017 nyarán a német fővárost vettük célba. A következő két részes cikksorozat a berlini utazásunkról szól. Szinte már mindannyian repültünk, de ez volt az első közös repülős városnézős utunk. Hogy esett a választás egy berlini kirándulásra? Először felcsaptuk a Google-t és megnéztük, milyen akciós repülőjegyeket találunk erre az időpontra. Több opció is volt, de közös szavazás alapján Berlin győzött. Igen, ez az első szempont, amit szeretünk ilyenkor szem előtt tartani, az alacsony jegyár.  Amúgy is, muszáj volt elmenni egy igazi, berlini, titkos techno diszkóba. Berlin calling!

Berlint nem nagyon kell bemutatnom senkinek. A német főváros a legnagyobb és legnépesebb település az országban. A város minden szemszögből megkerülhetetlen. A világ egyik legfontosabb tudományos, politikai, művészeti és kulturális központja, és a történelme is egyedülálló. A várost többször porig rombolták, így kora ellenére igen „modern megjelenésű.” Mindenhol széles utcák, óriási terek és hatalmas, új épületek. Ez a monumentális megjelenés a városközpontra is jellemző. Egy-egy, térképen még közelinek tűnő látványosságról hamar kiderült, hogy gyalog bizony jó messze van. Sajnos nem készültünk fel eléggé Berlinre, így több szempontból is legyőzött minket. Ezt a néhány bukást részletezni fogom.

Az utazás

Szombattól keddig tartott a berlini trip, így csak két szabadnapunkba került a kirándulás. Fapadossal (easyJet) a schönefeldi reptérre érkeztünk. A retúrjegy akciósan 9000 ft körül volt. Sűrűn van járat, és gyakran találni 50%-os leárazást.
A szállásra a Google Maps tömegközlekedési szekciója hibátlanul és gond nélkül elnavigált minket. A reptérről való bejutás hosszú procedúra, egy busz, egy metró és egy hosszú gyalogút után értünk a Three Little Pigs nevű hostelbe. Ez a kör hozzávetőlegesen 60-75 percbe telt.

A szállásunk, a csoda hostel

A szállás

Keresés közben hamar rájöttünk, hogy Berlinben drága a szállás, legyen az hotel, airbnb vagy apartman. Mivel gyakran hosszúra sikeredik egy-egy éjszakánk, így számunkra fontos, hogy elég közel legyünk a központhoz. A legolcsóbb, de még a centrum közelében lévő hostelt választottuk. Ez egy nagyon egyszerű diák hostel: 2 db emeletes ággyal 10 négyzetméteren, egy csap, közös fürdő és sok-sok szomszéd. Egyetlen pozitívuma, hogy a tisztasággal nem volt gond. Bár a diák hostelekkel ne is legyen más elvárása az embernek. Az ára ennek ellenére nem volt túl alacsony: 25 euró/fő/éj .

Az első nap

Ledobáltuk a felesleges cuccokat és nekilódultunk a városnak. Az első cél (térképen a legközelebbi, de valójában 1 km-re lévő) és az egyik leghíresebb látványosság a Checkpoint Charlie. Ez az az amerikai katonai ellenőrző pont, mely a mai napig áll és emlékeztet a felosztott városra. Ezután szintén 1 km-re arrébb lévő Neue Kirche és a mellette lévő Konzerthaus Berlin volt a cél. A téren szombat délután hatalmas élet volt. Itt gyorsan megpihentünk egy olasz étteremben és ittunk egy sört, mi mást. Nem telt bele sok időbe mire megláttuk az első híres (kelet) német szimbólumot a Trabantot.
Innen a Spree folyó partja felé vettük az irányt, és útközben rengeteg gigászi épületet csodálhattunk meg. (Humbolt Egyetem, berlini operaház és még a "magyar kollégiumba" is belefutottunk.)

A sok gyaloglás végén a Berlini Dóm és az Altes Museum közti hatalmas, gyönyörű parkban leheveredtünk a fűbe a pár száz pihenő német közé. Olyan volt a hangulat mintha valami fesztivál délutáni chill zónájába csöppentünk volna. Innentől hazafelé vettük az irányt, bolyongtunk a hatalmas, végeláthatatlan utcákon. Ekkor találkozunk az első, de nem az utolsó medvénkkel. (A medve Berlin címerállata, és a város tele van medvés szobrokkal.) Meglehetősen nagyok a távolságok, így az este előtt a szálláson gyors pihenés és sörözés után indultunk vissza a városba egy kis éjszakai mulatozásra. Mint később kiderült, nem véletlen, hogy ebben a vársorészben egyetlen valamire való szórakozóhelyet sem találtunk. Ugyanis még a Checkpoint Charlie „katonái” sem tudtak a környéken egy normális helyet se mutatni.

A berlini dóm előtti szombat délutáni chill

Az este hátralévő részét az Alexanderplatznál található skybárban, a House Of Weekend Roof Gardenjében töltöttük. Egyikünk se volt még ilyen helyen, hatalmas élmény volt úgy bulizni, hogy közben Berlin fényeit csodálhattuk a magasból. (Marketingre rengeteget költenek, így találtunk rájuk mi is, nagy élmény volt, de erősen zsebbenyúlós.)
Az éjszaka tanulsága: állapottól függetlenül nem ajánlott 25 centtel taxiba ülni, barátunk (véletlenül) ezt bevállalta, szerencsére baja nem esett, de a taxisokkal sehol sem érdemes ujjat húzni!

Folyt. köv. a második nappal. Ahol végleg realizálódott bennünk, hogy biciklit kellett volna bérelni.

További képekért keresd a blog Instagram oldalát!
Ha pedig nem akarsz lemaradni a folytatásról kövess Facebookon!

Berlinbe utazol? Foglalj szállást a térképről! A foglalásról általánosságban: itt olvashatsz.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.