Short Trip Milánóban - Így tölts el másfél napot Milánóban
2019. október 01. írta: Vándorember

Városnézés a divat fővárosában

Két éve mi is megjártuk a magyar utazók új Bibionéját, Milánót. Magyarországról évek óta a fapadosok elsőszámú célpontja, mindennap négy gép repül oda-vissza - így nem csoda, hogy mára szinte nincs olyan megszállott utazó, akinél ne lenne kipipálva ez a célpont. Sokszor olcsóbb, mint egy Budapest-Szeged vonatjegy, így egy kis rugalmassággal pontom pénzből átugorhatunk egy ebédre a divat fővárosába.
Utazós Tipp: szülinapi ajándékot keresel? A virág és wellness belépő vagy egy új kávéfőző árából simán kijön egy milánói út.

Épp, hogy hazaértem Berlinből, december elején mentünk Milánóba. A karácsonyi díszek és fények már beragyogták a várost, amivel megadták a kellő hangulatot. Eső és hó még sehol, napközben szinte meleg volt, így az esti lehűlésen kívül semmi sem hátráltatta a városnézést. Kellemes késő őszi idő volt, a fű néhol zöld, a levelek minden létező színben pompáztak, de már érződött a télies pára.

Az utazás

A sűrű járatok miatt extra szabadság nélkül megvolt a kirándulás. Szombat hajnalban indult a gép, és vasárnap késő este indultunk is vissza. Mivel a repülő út nagyon rövid, így szummázva két teljes napunk volt. Azon ritka alkalmak egyikét sikerült kifogni, amikor szinte teljes áron vettük a jegyet, de egyébként folyamatosan dobálják a légitársaságok a 7-8000 forintos retúrjegyeket.

Az Alpok

A malpensai reptér messze van Milánótól, ezért egy 50 perces buszúttal kell még számolni. Szerencsére a menetrend elég sűrű. Fejenként nagyjából 4-4500 forint körül jött ki oda-vissza a transzfer, ha előre megvesszük a jegyet, sokszor kedvezményt is kapunk. Mi a terravisionnél foglalunk.

Az első nap

Innen már csak 1-2 metró megálló és délelőtt pontban 10 órakor már a milánói dóm lábánál csodáltuk Olaszország második legnagyobb templomát, a város jelképét. Természetesen már a római korban is vallási központ volt, de ekkor még Minerva istenség temploma állhatott itt. 1400 körül kezdték építeni a dómot, melynek történelmi jelentőségéről nyilván beszélnem sem kell. A gigászi épület csodásan szép, a gótikus stílus megtestesítője, alfája és omegája. Egyike azon világhírű épületeknek, melyeket egyszer látni kell.

A Dóm tér jobb oldalán nyílik a Galleria Vittorio Emanuele II passzázs, ami összeköti a teret a Piazza della Scalával. A passzázson kisebb-nagyobb butikok vannak, mint a „Dolce, Vuitton, Rolex, Ray-Ban, Georgio, Emporio, Prada!” De ezt Hiro részletesebben el tudja mesélni. Miután lecsekkoltuk, hol vesznek zoknit és bugyit a világ leggazdagabb emberei, jól megnéztük a kereszt alakú „sikátor” közepén Swarovskiék karácsonyfáját, ami alá szegény kis Swarovski alig fért volna be, mert akkora tömeg volt. Azért egy első osztályú olasz fagyira még nekünk is futotta. Hiába van tél, ez Olaszország, itt fagyit KELL enni!

A Scalát vettük irányba, ahol tiszteletünket tettük az emberiség egyik legnagyobb művésze és feltalálója előtt a Leonardo da Vinci emlékműnél, ahol négy tanítványával pózol az öreg Leo. A tér sarkán áll a Leonardo3 Museum, ahol interaktív módon mutatják be a feltaláló ötleteit és szinte az összes „csodagépének” a makettjét megnézhetjük működés közben. Emellett rengeteg eredeti da Vinci kéziratot is láthatunk. A 12 eurós belépőt 3 vagy több fő esetén családi kedvezménnyel 10 euró/főre csökkenthetjük. A tér másik oldalán álló La Scalát, azaz a világ leghíresebb operaházát csak kívülről néztük meg. De természetesen itt is van egy operaházi múzeum, ennek ára 9 euró.

A következő célpont a Castello Sforzesco azaz a Sforza-vár, a milánói hercegek egykori rezidenciája. A hatalmas várban több múzeum is található, de mi helyette a parkban tettünk egy sétát. A park területén található többek közt egy kiállító ház, a Torre Branca kilátó és egy kisebb óceanárium, az Acquario Civico di Milano. A délután utolsó célpontja a Santa Maria delle Grazie-templom, amit az UNESCO 1980-ban a világörökség részévé nyilvánított. Mivel ez Itália, persze, hogy minden utcasarokra jut egy templom, azonban ennek különlegességét az adja, hogy itt van kiállítva Az utolsó vacsora c. kép. A belépőjegy ára 12 euró, amiért cserébe egy nagyjából 5-10 perces festmény bámulás jár és slussz. A felkészületlen érkezőket (ilyenek voltunk mi is) egyébként be sem engedik, kis szerencsével talán pár órás várakozás után be lehet jutni. Szóval aki látni szeretné, előre megvett jeggyel és előre egyeztetett időpontban juthat csak be.
A szállásunk felé csak benéztünk egy kisebb, kevésbé felkapott templomba. Maga az épület nem volt különleges, de volt bent egy idős bácsika, aki valamiért azonnal a szárnyai alá kapott minket és körbevezetett. A helyről kevés információt mondott, viszont annál több érdekes és vicces sztorival szórakoztatott minket egy órán át.

A szállás

A Sforza Apartment Near Duomo nevű apartmanban szálltunk meg a belváros kellős közepén. Mivel egy éjszakára jöttünk, így nem akarunk sokat utazni a szállás miatt. Nagyon tudom ajánlani, az elhelyezkedése kiváló, az apartman nagyon szép, és a belvárosban az egyik legolcsóbb! Milánó az egyik leggazdagabb olasz város, mindenhol csak luxussal találkozunk, így ne csodálkozzunk a szállások árán sem. Amit a repülőjegyen megspórolunk, az a szálláson fog elúszni. 12-20e ft/fő/éjre számoljunk!
Ha szállást keresel, de nem tudod, hogy kezdj neki, olvasd el a szálláskeresős cikkemet!

A vacsorához nem árt alaposan körülnézni. Nyilvánvalóan a legtöbb étterem felsőkategóriás, ami olcsóbb, az gyakorlatilag alacsony minőségű street food. A Google erős nyúzása után sikerült egy szuper tésztázót találni, a Pasta d'Autorét. Helyben készült olasz tészták minden variációban, kiváló borok és az árak is elfogadhatóak.

A második nap

Másnap korán keltünk. Reggel nem túl aktívak ezek az olaszok, nagysokára sikerült csak valami reggelizőt találni. A Spizzico Duomo franchise pékségében a kedvenc utazós reggelimet ejtettük meg, croissant, kavé, narancslé. (Azért a lisszaboni pékséget meg se közelítette.) És nekivágtunk a lehetetlennek, bejutni a dómba. A dóm melletti utcában lehet a helyszínen jegyet venni, de mint mindent, érdemes előre online megvenni a belépőket, így elkerülhető a sorban állás. A hatalmas, tömött sorok ellenére alig 30-40 perc alatt megszereztük a tiketeket, majd a dómnál lévő sorban állás sem tartott tovább 20 percnél. Az épület gigászi nagysága belülről érzékelhető igazán. Az óriási oszlopsorok és a hatalmas belmagasság engem teljesen lenyűgözött. Olyan volt, mint a Shrekben a sárkány középkori kastélya. A 13 eurós kombi jegy a katedrális belépőjén kívül a kriptába is beengedett, sőt az alagsorban az eredeti talapzatot is láthattuk. A Duomo Museumba is bemehettünk a jeggyel, ahol testközelből nézhetjük meg a régi külső és belső díszelemeket. A jegy utolsó programja az elmaradhatatlan tetőtéri látogatás. Bő félnapos programot nyújt csak maga a dóm, de abszolút megéri, mondhatni kötelező.

A délutáni programunk a Darsena mesterséges víztározó és a milánói csatornarendszer volt. Villamossal jutottunk el ide, melyhez az ATM Milano Official Appot javasolnom beszerzésre. Az alkalmazáson keresztül vehetünk menetjegyeket, akár több főre is. 1,5 euró egy jegy, mellyel 90 percen át utazhatunk. A várost sok mesterséges csatorna szeli át, mely régen a legfontosabb szállítási útvonal volt. Ezek közül a Naviglio Grande, azaz a nagy csatorna Milánó egyik legnépszerűbb környékévé nőtte ki magát. A csatorna mindkét partján végig sétáló utca van, telistele szuper kis éttermekkel, kávézókkal, cukrászdákkal és boltokkal. Egy-két apró sikátorokban igazi falusi hangulatot sugárzó helyet is felfedezhetünk. Ezek közül is az El Brellin kiemelkedő. Igazán csak sötétedés után elevenedik meg a kanális, amikor a csatorna feletti fényfűzéreket bekapcsolják. A kiruccanásunkat természetesen egy fejedelmi olasz vacsorával és egy üveg borral koronáztuk meg, amit a bájos L'Altro Luca & Andrea nevű étteremben ejtettünk meg. Ezt követően a késő esti géppel már indultunk is haza.

Összefoglalás

Milánó a sűrű repülőjáratok miatt tökéletes akár egynapos útra is. Vallási és művészeti központként látnivalóból akad bőven, de aki irtózik a múzeumoktól, egy-másfél nap alatt végig futhatja a főbb látványosságokat. Akár nyálcsorgatásra is kiváló program, lézengeni a városban, luxus villákat bámulni, elsőosztályú olasz ruhamárka boltokban császkálni, cukorsokkot kapni a rengeteg cukrászdában, sőt minden utcában találunk egy rakás luxus kocsit, így mintha egy ingyenes autókiállításon vennénk részt.

Utazás: akár 7-8000 forintért is találhatunk retúrjegyet. De bele kell számolni egy 40-50 perces transzfer utat a városközpontig, ami nagyjából plusz 4500 forint.
Szállás: Az olcsó repülőjegy ára itt fog elúszni, de mivel hajnali indulás és későesti visszaút megoldott, így a fáradhatatlan utazók szállás nélkül is megjárhatják Milánót.
Közlekedés: a 90 perces vonaljegy 1,5 euró, a napijegy 4,5 euró.
Belépők: 10-14 euró.
Étel, ital: egy egyszerű tészta 10-14 eurónál kezdődik, húsos főétel efelett.
Fizetés: bármelyik utazó bankkártya tökéletesen megfelelő és olcsóbb, mint a forint alapú hazai kártyánk.

Te is imádod Olaszországot? Érdekelne még több olasz utinapló? Olvasd el a római short trippemet vagy a Bariban tett utazásunkat!

Amennyiben nem akartok lemaradni a további cikkekről, lájkoljátok a Facebook oldalt! A kirándulásról készült többi képért pedig kövessetek Instán! Ha pedig tetszett a cikk, kérlek segítsétek egy megosztással!

Milánóba utazol? Foglalj szállást a térképről! Ha érdekel a külföldi szállásfoglalás menete bővebben itt olvashatsz róla.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.