Köszönjük, figyelemfelhívó. Azért nem kell megrémülni, az ICAO ASHRAE-92 előírja a kabinlevegő paramétereit. Igen, a szokásos szobai 30-50% relatív páratartamnál kicsit szárazabb, de egészséges utasnak semmiféle fiziológiai elváltozást nem okoz (még a Polar Route-on sem). A kabinnyomás 3000 méteres hegyinek felel meg - a Risy vagy Passo di Stelvió, de akár a Pico de Teide felvonó se okoz senkinek panaszt.
Jó utat mindenkinek !
@Etniez: egyébként egyetértünk ? kiegészítésként írtam is a végén, hogy ha már fent vannak a bőröndök és mindenki beszállt, fel lehet rakni utólag a kisebb dolgokat ha marad hely. Csak sajnos a legtöbbször azt látni, hogy hátizsákkal, retiküllel és kabáttal van tele és az utolsó utasok percekig nyitogatjak újra az összes rekeszt eredménytelenül ?
@Semper Fidelis: Én kb 200-nál tartok és volt már olyan, hogy flottul ment minden. Nagyon ritka, de volt már.
Nem értem, hogy sokszor nem értik az emberek, hogy az ő viselkedésük a felszállásnál 5-10 percet is hozzáadhat a "boarding complete"-hez és forgalmasabb repülőteren az még további időveszteséget jelenthet, mert kialakulnak sorok a felszállópályáknál.
Nyugodtan elszöttyögnek, jóvanazúgy.
Jómagam már felszállás előtt kézbe veszem a kabátot és előkészítem a táskából azokat a dolgokat, melyek az utazásnál kellenek, odaérek a helyemhez, feldobom az ülésre, közben fel a táskát és a táskára rá a kabátot. És igen, ebben nem értünk egyet az írással: fel lehet tenni úgy is a kabátot, hogy nem más táska elől veszi el a helyet, hanem kitölti a hézagot. És akkor win-win.
Gyorsan kell felszállni, úgy is lesznek órák elintézni amit el kell, csak legyünk fent. Érdekes módon leszálláskor mindenki siet, akkor senki nem szöttyög...
@Etniez: egyébként az a legfurább, hogy nem kell sok gógyi, hogy lássa az ember, hogy hátulról előre feltölteni sokkal gyorsabb és nem késnének a gépek. Másrészt úgy tudom, hogy minél több a földön eltöltött idő, annál több pénzt vesztenek. Szóval a cégeknek is előnyükre válna egy okosabb ültetési rendszer.
Életemben repültem vagy 50 alkalommal, de olyan még szinte soha nem volt, hogy valaki ne kreténkedjen. Mondjuk a 40 arab nyelvű bevándorló(Immigration Visa-t szorongattak papíron, 2009-ben volt) között lerepült BP-New York az tényleg kemény volt....
Nagyon szeretem a British Airways-t, de náluk pont az ellenkezője történik: előbb beültetik a business classt, majd szépen elkezdik feltölteni a gépet elölről :(
A létező leglassabb megoldás. Meg azokat sem bírom, akik megállnak a folyósó közepén, leveszik a kabátjukat, szépen eligazgatják a táskájukat és csak utána lépnek félre, holott kicsit oldalra-belépve az üres ülésekhez ugyanezt el tudnák végezni anélkül, hogy 100 embert feltartanak.
Ebben a sorrendben szinte mindent hoztam már Vir-szigetről: belépőjegy , megmaradt kuna, bólogató kókuszdió teknős, kulcstartó, hőmérő, sapka, preparált gömbhal, bögre, sörnyitó. Igazából nincs konkrét, ami megtetszik.
Cobh - akkori nevén Queenstown - a Titanic utolsó megállóhelye volt New-York felé, itt felvett még ír kivándorlókat. És itt szállt le róla egy Brown nevű fiatal pap, akinek a nagybátyja volt a helyi apát, és hozzá ment szolgálatra, bár állítólag majdnem meggondolta magát, mert az egyik utas karriert ajánlott neki Amerikában. A fényképezőgépével készített fotók az egyedül megmaradt hiteles utasfotók a Titanicról.
1999-ben voltam fent az Eiffel torony ttetején.
Ha jól rémlik a második szintig fel lehetett menni gombokért gyalog és csak a csúcsra lift került érdemben pénzbe.
Az a 700 lépcső (felfele 701 volt, lefele 699 - máig sem értem) nem volt egy ördögi kihívás.
A taxisok mindenhol taxisok. Önálló faj. Szerintem MiB ügynökök.
Alapszabály: Enni csak és kizárólag helyi csehókban, kifőzdékben. A helyiek tudják, hogy ott mi a jó.
Oktoberfest kapcsán csak pár meglátás:
- Valóban drága a sör, de egyszer érdemes megnézni ezt az egészet!
- Aki csapattal megy, és bírja a kolesz hangulatot, az keressen hostelben szállást. (Pl. Laim S-Bahn megállónál van egy nagy.)
- Általában nagyon jó a közlekedés, U-Bahn és S-Bahn. Valamelyik vonal mellett, a belvárostól távolabb is lehet szállást foglalni, mert magát a Wiesn-t (a fesztivál területét) minden este elég "korán" (és németes hatékonysággal, meglehetősen határozottan...) bezárják, így tömegközlekedéssel simán vissza lehet jutni a szállásra. (Nincs ez a régi budapesti bulinegyed-feeling, hogy hajnali 3-kor még vonulnak az emberek átülni egy másik kocsmába...)
- Érdemes úgy szervezni a látogatást, hogy egy napot rászánunk magára az Oktoberfest-re, amúgy pedig egy-két napot a városra. Bayern-stadion, olimpiai park, BMW múzeum, Englischer Garten, Nymphenburg és környéke, belvárosi sétálóutcák, Viktualienmarkt, starnbergi tó, Isar-menti sétálóhelyek stb.
Short Trips - Rövid utak, hosszú élmények!
Utolsó kommentek:
Motorogre 2024.03.04. 20:41:43
Bejegyzés: Így ne száradj ki a repülőn! – A repülés egészségtana, amit utasként nem árt tudni
Vándorember · shorttrips.blog.hu 2024.03.04. 19:24:03
Bejegyzés: Így ne száradj ki a repülőn! – A repülés egészségtana, amit utasként nem árt tudni
Motorogre 2024.03.04. 18:55:02
Jó utat mindenkinek !
Bejegyzés: Így ne száradj ki a repülőn! – A repülés egészségtana, amit utasként nem árt tudni
Vándorember · shorttrips.blog.hu 2024.02.05. 09:42:52
Bejegyzés: A repülés 10+1 (kötelező) íratlan szabálya
Etniez 2024.02.05. 09:18:20
Nem értem, hogy sokszor nem értik az emberek, hogy az ő viselkedésük a felszállásnál 5-10 percet is hozzáadhat a "boarding complete"-hez és forgalmasabb repülőteren az még további időveszteséget jelenthet, mert kialakulnak sorok a felszállópályáknál.
Nyugodtan elszöttyögnek, jóvanazúgy.
Jómagam már felszállás előtt kézbe veszem a kabátot és előkészítem a táskából azokat a dolgokat, melyek az utazásnál kellenek, odaérek a helyemhez, feldobom az ülésre, közben fel a táskát és a táskára rá a kabátot. És igen, ebben nem értünk egyet az írással: fel lehet tenni úgy is a kabátot, hogy nem más táska elől veszi el a helyet, hanem kitölti a hézagot. És akkor win-win.
Gyorsan kell felszállni, úgy is lesznek órák elintézni amit el kell, csak legyünk fent. Érdekes módon leszálláskor mindenki siet, akkor senki nem szöttyög...
Bejegyzés: A repülés 10+1 (kötelező) íratlan szabálya
Vándorember · shorttrips.blog.hu 2024.02.04. 22:03:50
Bejegyzés: A repülés 10+1 (kötelező) íratlan szabálya
Semper Fidelis 2024.02.04. 21:45:15
Bejegyzés: A repülés 10+1 (kötelező) íratlan szabálya
Etniez 2024.02.04. 20:21:10
A létező leglassabb megoldás. Meg azokat sem bírom, akik megállnak a folyósó közepén, leveszik a kabátjukat, szépen eligazgatják a táskájukat és csak utána lépnek félre, holott kicsit oldalra-belépve az üres ülésekhez ugyanezt el tudnák végezni anélkül, hogy 100 embert feltartanak.
Bejegyzés: A repülés 10+1 (kötelező) íratlan szabálya
Vándorember · shorttrips.blog.hu 2023.11.09. 12:39:58
Bejegyzés: A 8 legkevésbé látogatott európai ország
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.11.09. 12:31:04
Bejegyzés: A 8 legkevésbé látogatott európai ország
Vándorember · shorttrips.blog.hu 2023.06.21. 09:53:36
Bejegyzés: Az amszterdami Ripley-kiállítás – Hihetetlen, de igaz!
UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2023.06.21. 09:50:34
Bejegyzés: Az amszterdami Ripley-kiállítás – Hihetetlen, de igaz!
Agnes H.M. 2023.06.15. 18:37:15
Bejegyzés: Milyen szuvenírt vegyek? - Az utazás kötelező velejárója
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.03.23. 13:59:18
Bejegyzés: Short Trip Monacóban – A hercegség látnivalói
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.12.30. 05:30:12
Bejegyzés: Short Trip Barcelonában - Gaudí mindenhol - 1. rész
Joe69 2022.02.02. 11:27:01
Bejegyzés: Spike Island – Írország egyik legnépszerűbb látványossága
bati67 2022.01.13. 20:21:10
Bejegyzés: A 10 (+1) legdurvább turista lehúzó hely Európában
gigabursch 2022.01.12. 16:48:41
Ha jól rémlik a második szintig fel lehetett menni gombokért gyalog és csak a csúcsra lift került érdemben pénzbe.
Az a 700 lépcső (felfele 701 volt, lefele 699 - máig sem értem) nem volt egy ördögi kihívás.
A taxisok mindenhol taxisok. Önálló faj. Szerintem MiB ügynökök.
Alapszabály: Enni csak és kizárólag helyi csehókban, kifőzdékben. A helyiek tudják, hogy ott mi a jó.
Bejegyzés: A 10 (+1) legdurvább turista lehúzó hely Európában
GyMasa 2022.01.11. 19:20:02
csak nagy kérdés, hogy opcionális bemenni, vagy még egy plusz labirintus a kijárat előtt.
Bejegyzés: A 10 (+1) legdurvább turista lehúzó hely Európában
Billy Hill 2022.01.11. 16:52:39
- Valóban drága a sör, de egyszer érdemes megnézni ezt az egészet!
- Aki csapattal megy, és bírja a kolesz hangulatot, az keressen hostelben szállást. (Pl. Laim S-Bahn megállónál van egy nagy.)
- Általában nagyon jó a közlekedés, U-Bahn és S-Bahn. Valamelyik vonal mellett, a belvárostól távolabb is lehet szállást foglalni, mert magát a Wiesn-t (a fesztivál területét) minden este elég "korán" (és németes hatékonysággal, meglehetősen határozottan...) bezárják, így tömegközlekedéssel simán vissza lehet jutni a szállásra. (Nincs ez a régi budapesti bulinegyed-feeling, hogy hajnali 3-kor még vonulnak az emberek átülni egy másik kocsmába...)
- Érdemes úgy szervezni a látogatást, hogy egy napot rászánunk magára az Oktoberfest-re, amúgy pedig egy-két napot a városra. Bayern-stadion, olimpiai park, BMW múzeum, Englischer Garten, Nymphenburg és környéke, belvárosi sétálóutcák, Viktualienmarkt, starnbergi tó, Isar-menti sétálóhelyek stb.
Bejegyzés: A 10 (+1) legdurvább turista lehúzó hely Európában