Short Trip Monacóban – A hercegség látnivalói
2023. március 23. írta: Vándorember

Nizzai hétvége 2. rész

Avagy, így tölts el egy napot a világ leggazdagabb országában! pxl_20230128_112419389-01_1.jpeg

A francia riviérán járva az egyik legizgalmasabb program egy városnézés a mesés Monacóban. Mi is pontosan így tettünk, ezért Nizzából másnap átugrottunk a szomszédba. Kis mérete ellenére a Monacói Hercegség sok látnivalóval kecsegtet, ezért a legfontosabb tanulság, amit már most érdemes megfogadnotok, hogy induljatok jó korán, mert sűrű napotok lesz!

A világ elitjének a játszótere, Monaco

Az alig 2 km2 nagyságú városállam (hercegség) a Vatikán után a világ második legkisebb országa. 1861 óta független állam, és a franciák védnöksége alatt áll. Egyébként egy 2002-es szerződés szerint, ha nem lesz örököse a trónnak, akkor is önálló marad a város. Monacóban nincs jövedelem- és társasági adó, ezért nem csak cégek, hanem gazdag emberek (például színészek, élsportolók) is előszeretettel választják hivatalos lakhelyüknek. Fő bevételi forrásuk a banki szektor, a turizmus és a szerencsejáték. A világ elitjének a játszótere ez!

pxl_20230128_105022041-01.jpeg20.000€-ért már tiéd is ez a szobor.

Nem csak a leggazdagabb, hanem a legsűrűbben lakott ország is. Szűkös területei miatt felfelé terjeszkednek, így a városképet toronyházak alkotják. Mivel ezt nem lehet a végtelenségig folytatni, jelenleg tervben van a tengeri terjeszkedés.

Utazás, szállás, közlekedés

Ahogy az előző részben már említettem, reptér nincs, hacsak nincs egy magán helikoptered. Nizzából lehet a legkönnyebben eljutni, busszal vagy vonattal. Szállásból az egyszerű ember nem válogathat, de azért a Bookingon összesen fellelhető 20 szállásból is akad legalább három(!) aminek az ára az ésszerű keretek között mozog. Egyszerűbb inkább a környéken megszállni, mivel éjjel-nappal mennek a buszok, vonatok.

Booking.com

A városban szinte csak gyalog lehet közlekedni. Érdemes viszont arra számítani, hogy a meredek hegyoldalba épült városban komoly szintkülönbségek vannak, így a főutakat hosszú, eldugott lépcsősorok keresztezik.

Utunk második napja: kirándulás Monacóba

A napot a nizzai óváros egyik kávézójában, a Hobo Caféban kezdtük. A reggeliző atmoszférája retro hangulatú, kicsit pop-up jellegű, mert összesen csak öt asztal van bent. Egy rusztikus reggelit választottam, illetve jött a következő francia ételkostoló, a croissant. Egy reggeli, két-két kávé és süti összesen 25 euró volt.

A Kastély-hegy mögött lévő Port Lympia kikötőhöz sétáltunk, mert innen indul a Monacóba tartó busz. A 607-es számú busz egészen Mentonig megy. Ez egy helyijáratos vonal, azaz a 1,5 eurós vonaljeggyel egészen az olasz határig juthatunk.

A legolcsóbb program Nizzában

Érdemes ezt a buszt választani a vonattal szemben. A menetidő alig 15 perccel hosszabb csak, viszont minden bizonnyal ez

Európa legszebb menetrendszerinti járatvonala!

Gyakorlatilag felér egy programmal! De érdemes jó helyre ülni: jobb oldalra, az ablak mellé, hogy lássunk is valamit. Az út végig a part mentén halad, a hegyoldalba vájt úton, így végig csodálatos kilátásban lesz részünk a tengerre, a meredek szurdokokra, a mesés félszigetre, luxus villák és panziók gyönyörű kertjeibe pillanthatunk be.

Tipp! Induljatok korán és szálljatok le a Greek Villa Kerylos megállóban, és nézzétek meg a görög villát! Én sajnos nem tudtam róla, akkor láttam, amikor már elsuhantunk mellette. Az 1900-as évek elején Theodore Reinach francia építész alkotta, a legapróbb részletekig az ókori görög és római minták alapján. A teljes berendezés a nápolyi múzeumban őrzött ókori bútorok pontos mása. Ez tényleg egy valódi időutazás!  A belépő ára 11,5 euró.

pic via flickr and Wiki

A japán kert

A buszról a város északi pontján szálltunk le, és innen indultunk dél felé. Az első látnivaló a Japán kert. Útközben botlottunk bele a Song Qi nevű kínai fine dining étterembe, ami, ha jól tudom, Michelin besorolást is kapott. Brutális belső enteriőrje elsőre elkápráztatott bennünket. Nem voltunk éhesek, de egyébként egy teljes ebéd menüsor (ami 6 részből áll és egy pohár bor is beletartozik!) 29 euróba kerül. Ami, valljuk be, manapság már elfogadható, cserébe azért, amit és ahogyan kap az ember.

Ez a külső ideiglenes utcai terasz.

A Japán kert apró mérete ellenére elképesztő részletességgel kidolgozott és csodásan karban tartott park. Egy rövid szusszanásra érdemes itt megpihenni és átkerülni zen állapotba.

Katt a galériára a többi képért!

Ezután tovább sétáltunk az ikonikus helyhez, a Monte-Carlo kasznióhoz. Útközben végig a Forma 1-es pálya legkomolyabb szakasza mellett haladtunk. A Beaux-Arts építészeti stílusban készült kaszinót valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, hisz az irodalmi és filmművészeti daraboknak köszönhetően ez a világ legismertebb kaszinója. Az előtérbe bárki ingyen beléphet és az előcsarnokot egész nap meg lehet tekinteni. Akad itt egy sikkes szuvenír bolt, ahol egyebek közt menő pókerkészletet is vásárolhatunk. Mi kicsit korán érkeztünk, de 14 óra után nyit a játékrészleg, ahová 17 euró a belépő, és ebből valamennyit el is tudunk játszani a gépeken.

A mellette álló Café de Paris legalább akkora hírnévvel rendelkezik. Hatalmas terasza befedi a tér egy részét, és nem meglepő módon folyamatosan tele van. Aki itt szeretne kávézni, az készüljön fel, hogy sorba kell állnia a szabad asztalokért. A kaszinó melletti kis parkolóban pedig, mondhatni, egy állandóan változó luxusautó kiállítás alakul ki.

Metropole Shopping Monte-Carlo

Monacóban minden a luxus körül forog, ezért nyilvánvalóan a plázák is egy másik szinten mozognak. A szomszéd sarkon álló Metropole Shopping Monte-Carloba mentünk és tettünk egy kört a híres bevásárlóközpontban.

Ezt követően a kaszinó mögött lévő sétány felé vettük az irányt. A (feltehetően) lakóházak tetején lévő The Champions Promenadere-én remek kilátás nyílik a tengerre, a járdán pedig sztárfocisták láblenyomatai találhatók.

A hercegi kastélyfelé haladva tettünk egy kerülőt a sétáló utcás központba a Square Gastaud téren és természetesen megvettük a szokásos szuvenírt, a hűtőmágnest, mellyel tovább bővült a „utazós emléktáblánk”.

Az uralkodó kastélya és a történelmi belváros a Place d’Armes térről érhető el. Itt van a városi piac, így aki erről nem akar lemaradni, az kezdje a napot ennél a pontnál. Egy rövidebb hegymenet után érkezünk a hercegi palotához, ahová 10 euró ellenében be is mehetünk. Mindennap 11:55-kor nagyobb ceremónia keretében történik meg az őrségváltás. A délutáni kávé után haladtunk tovább az óváros sikátoros utcáin. Itt rengeteg szuveníres található, ahol minden „fontos” dolgot beszerezhetünk.

Tipp: az itt található szuvenír boltok olcsóbbak, mint Nizzában!

Az óváros végén, a középületek után egy csodás kis park található, melynek egyik oldaláról a kikötő, másikról a vad tenger látható. Egykor ez is az erőd része volt. A legvégén áll a Fort Antoine amfiteátrum, mely az 1800-as években épült. A nyári hónapokban szabadtéri játékokat rendezek itt.

Katt a galériára a többi képért!

Tipp: ha marad még időd, az Oceanográfiai múzeumba is érdemes bemenni. Könnyedén kijelenthetjük, hogy a témában a világ egyik legszebbje és rengeteg a pozitív visszajelzés a látogatóktól is.

A Place d’Armes térről indultunk vissza Nizzába a 607-es busszal. Este természetesen ismét a teltházas francia bisztrók vártak minket Nizza óvárosában, ezért maradtunk egy olasz gyorsétteremnél, az Acqua & Farinában vacsoráztunk. Természetesen mindenki olasz volt, így cseppet sem csalódtunk a vacsorát illetően, mert úgy éreztük magunkat, mintha csak visszarepültünk volna Bariba vagy Palermóba.

Összegzés

Map created with Wanderlog, a road trip planner app on iOS and Android

Nizza remek választás városnézős hétvégére, rendkívül romantikus hangulatú a régió. A városok környékén még kellemes túraútvonalakat is lehet találni. A néhány csodás látnivalója ellenére Nizza önmagában nekem kevésnek bizonyult, ezért mindenféleképp javaslom Monacóval összekötni a hétvégét. A közlekedés meglepően baráti, viszont az árak mindenhol elég zsebbenyúlósak. Bulizni, kocsmázni viszont ne ide menj a haverokkal. A fenti térképen megtaláltok minden említett helyszínt és éttermet. Ha pedig már az utat tervezitek, bátran használjátok a Bookingos térképet vagy a keresőt oldalt, így felár nélkül, ingyen támogathatjátok vele a blogot.

Facebookon és Instán továbbra is érdemes követni, de a legtutibb, ha feliratkozol a hírlevelemre!

Tudtad? Ha a blogon látható linken keresztül foglalsz, úgy támogathatod a blogot, hogy ez neked semmi extra költségedbe nem kerül!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.03.23. 13:59:18

Ez egy jó poszt volt, köszi!