Long Trip a Seychelle-szigeteken: Mahé - Tudnivalók, Infók az utazáshoz
2021. november 07. írta: Vándorember

Utazás előtti tudnivalók

Hosszú szünet után végre folytatódik a blog! A rendhagyó kiruccanások helyett ezúttal egy long trippel jelentkezem. Idén nyáron a Seychelle Köztársaság fő szigetén, Mahén jártunk. A jól ismert útinaplós felépítést háttérbe helyezve, ezúttal kiemelten a látnivalókra, strandokra fókuszálok, illetve az utazás szervezését mutatom be. Amolyan mankó lesz a Mahéra készülőknek. A konklúzió: bár messzi célpont, ide sem érdemes iroda segítségével menni! Saját szervezéssel is pont olyan egyszerű, mint mondjuk leugrani Rómába.

A Mahéról szóló sorozat első részében az út szerevéséről lesz szó. Próbálok hasznos információkkal, tippekkel szolgálni azoknak, akik szeretnének egyszer elutazni ide.

A szervezés

Az első komfortzónánkon kívüli azaz Európán kívüli utunk miatt nagyon tartottunk a saját szervezéstől - jól tudjuk viszont, hogy az utazási irodák Seychelle-re magas áron közvetítenek. Meglátva a neten lévő reklámokat, végül egy „utazási tanácsadó” segítségét kértünk. Mondom is, mire jutottunk!

Utazási tanácsadó: a teljes utazás összegének bizonyos százalékáért cserébe segít az utazás megszervezésében és a foglalásban. Illetve, mint ígérik, a segítségükkel rengeteget spórolhatunk.

A segítség kimerült abban, hogy a Bookingon rákerestek helyettünk a szálláslehetőségekre, a repülőtársaságoknál megnézték a jegyeket, illetve a Google segítségével kerestek egy autókölcsönzőt. Ezen kívül kaptunk egy-két tanácsot levélben. Ez utóbbiak egy kis része volt csak hasznos. Kedvezményt (ezúttal?) egyik foglalás során sem kaptunk, csak annyit, mintha magunk intéztük volna.
A foglalásokban az európai utak során viszont már volt tapasztalatunk. Ennek tükrében a több mint 10%-os tanácsadói díj, ami a teljes költség plusz 10%-át jelenti (!!!), hatalmas lehúzás! Ráadásul mindez maximum 60 perces „munkát” igényelt nekik. Szerintem utazzon bárhová is az ember, mindig saját szervezésben tegye, különben felesleges tíz-, százezreket dobálunk el!

Tanuljatok az általam kifizetett díjból és felejtsétek el ezeket az utazási tanácsadókat. Saját szervezéssel is pont olyan egyszerű, mint mondjuk leugrani Rómába.

Repülőjegy vásárlás és a repülés

Ha Seychelle a cél, az alábbi három cég holnapját nézzétek meg: Qatar Airlines, Emirates és TurkishAirlines. Itt találjuk a legrövidebb utakat, mindössze egy átszállással. Azonos céggel érdemes utazni, mert ekkor a feladott poggyásszal nem kell átszálláskor foglalkozni és az átszállási idő miatt sem kell aggódni.

Mahén ez a látvány fogad leszálláskor

Hazafelé viszont Dubaiban kellett töltenünk az éjszakát. A repterén belül található egy hotel (Dubai International Airport Hotel), érdemes ezt használni. Itt akár néhány órára is foglalhatunk szobát. Nagy előnye, hogy nem kell újra becsekkolni, a csomagokra várni, újra feladni és transzfert intézni. Leszállás után fél órán belül már ágyban lehet az ember, reggel pedig nem kell kapkodni, hogy kiérjünk a reptérre, hisz ott vagyunk. A plusz éjszaka persze extra kiadást jelent, ezzel ilyenkor számoljunk!

Hosszú a repülési idő? Ugyan!

A kb. 10 órás repülési időt az átszállás szépen megfelezi. Ráadásul ezeknél a nagy társaságoknál nem kell aggódnunk, hogy unatkoznánk az úton. A meleg kaja és a többszöri kávé, üdítő és sör kínálás mellett komoly szórakoztató rendszerünk van az összes utas számára. A rengeteg film, sorozat, zene, rádió és játékok lefoglalják a legkisebbeket is. A székek kényelmesek, sőt, amikor mi utaztunk a Covid miatt félig üresek voltak a gépek, így még jobban elfértünk a saját sorunkban. A Wizzair után egy alap Emirates felér az elsőosztállyal! A retúrjegy 250 ezer ft/fő volt, ami végül is 4 db repülőutat tartalmazott szuper körülmények közt. A filmekkel és a játékokkal pedig velünk együtt repült az idő!

Autóbérlés – Muszáj lesz!

Mahé nagyjából negyed akkora, mint Budapest. 30-40 perc alatt keresztül autókázhatunk a szigeten. Vulkanikus eredetű, lényegében egy hatalmas hegy az egész, ezért kacskaringós, szűk hegyi utakra számítsunk. A biciklizés emiatt nem csak veszélyes, de komolyabb erőnlétet kíván, főleg a magas páratartalom és hőmérséklet miatt. Buszok sűrűn járnak, de a turisták a járvány miatt nem használhatják. Egyébként meg totál kiszámíthatatlanok, jelzések nincsenek, ha le akarsz szállni pontosan tudnod kell hova mész és időben szólni. A közel százéves járművek pedig nem túl bizalomgerjesztők.

11142649226_f11889da6d_c.jpgIlyen buszokra számíthatunk. Flickr

Ha nem egy ötcsillagos hotel all inclusive ellátására és egésznapos henyélésre fizetünk be, és szeretnénk felfedezni a szigetet is, mindenképp béreljünk autót. Valamikori brit gyarmat révén jobbkormányos a közlekedés. Általában nincs nagy forgalom és bonyolult kereszteződések, sok helyre gyorsabb és könnyebb is autóval eljutni. Sok turista bérel emiatt autót, akik egyébként is elővigyázatosabbak. A kacskaringós utakon az egész szigeten sehol sem lehet 40-50 km/óránál gyorsabban menni. Saját tapasztalatból mondom, a „másik oldalt” pár kilométer után meg lehet szokni. Nekem is ez volt az első, sőt a páromat is sikerült rávenni. Azért javaslom az automataváltós kocsit, sokat tud segíteni.

Bérlés akár a helyszínen

Mi kifejezetten automata váltós autót foglaltattunk, persze nem azt kaptuk. Így a „tanácsadó” által szereztt 10%-os kedvezményünk ugrott, mert másik cégtől kellett kérni. A bérlés a helyszínen pofonegyszerű volt. A reptéren van tíz kioszk, a szimpatikusnál kifizeted a bérlést készpénzben (egyforma áron dolgozik mind, alkudozni lehet) és hozzák is az autót. Egy kártyaszámot azért felírnak, de a típusa mindegy. Biztos, ami biztos alapon körbe fényképeztem a gépet, de áradt belőlük a seychelle-i kedvesség, nem az a hírhedt szivatós kölcsönzős mentalitás várt. Kilenc napra 300 euró volt a bérlés. Benzinkút a reptér mellett van. A benzin árak megegyeznek az itthonival. A benzinkutakon kártyával is lehet fizetni.

Szállás – Akad itt azért olcsó is...

Nem kell túlmisztifikálni: Booking. Szerencsére nem csak többszázezres luxus szállodák vannak, hanem egyszerű, pénztárca kímélő apartmanok is. Biztosra akartunk menni, ezért reggelis helyet foglaltunk. Mivel autónk volt, így nem volt fontos, hogy a part közvetlen közelében legyünk.

Az összes part szabadstrand, így kisajátítani, beépíteni nem is lehet. Itt tényleg minden közkincs.

A szállások teljes skálája megtalálható, az olcsó akár 6000 forintos apartmantól a milliós luxus szállodákig. Érdemes időben keresni, mivel a szállások száma erősen korlátozott. A seychellei vezetőség szigorúan szabályozza/korlátozza a turisztikai szállások szaporodását. Védik a természeti kincseiket és nem akarnak egy hatalmas turistametropoliszt csinálni az országukból.

1635620556615.jpegAlha Villa

Szállásunk a Villa Alha volt. Hangulatos kis apartmanházak, dzsungeles környezetben. Jól felszerelt konyhával, légkondival. Sőt még óriásteknőseik is vannak! A reggeli 10 euró: két tojás, lekvár, vaj, kávé és gyümölcs. Pár alkalommal kértük csak. A szállás ára nagyjából 10 ezer forint/fő/éj volt.

Pénz – KP vagy kártya? Itt még mindkettő!

Eurót a legtöbb helyen elfogadnak, étteremben is, ha előre szólsz. Ahogy mindenhol, itt is inkább a helyi valutával érdemes mozogni. Bankkártyát is sok helyen elfogadnak, de az utcai árusok, piacosok, büfék és kisboltok miatt szükség lesz a készpénzre.
Bankautomatát a reptéren egyből találni, de a fővárosban és egy-egy nagyobb központban is akad bőven belőlük. A Google a barátunk. A helyi váltók is normális árfolyamon dolgoznak.
Kipróbáltuk mindet: a Revolut, a Vivid és a Curve is jó árfolyamon vált a megadott limitig és ingyen tudunk felvenni velük pénzt az ATM-ekből. (A reptériből is! Nem kell aggódni.)

Bolti árak – A szocreál hangulat

Kicsi és szegény szigetországként mindenből importra szorulnak. A távolság és transzport miatt pedig még magasabbak az árak. A választék minimális, mindenből egyféle van. A kisboltok hangulata olyan, mint nálunk a 80-as, 90-es években. Akik ezidőtájt nőttek fel, azoknak élmény lesz bemenni ezekben a közértekbe (vagy rémálom.) Arra számolhatunk, hogy minden 1,5-2x annyi, mint itthon. A „luxus termékek” háromszoros áron vannak (pl. az alkohol).

A tervezést illetően ezek voltak a legfontosabb tudnivalók, amiket a saját bőrömön sikerült megtapasztalni. A következő részben folytatódik a long trip, immár a valódi pihenéssel, látnivalókkal, strandokkal és tippekkel.

A következő részét KATT IDE!

Facebookon és Instán továbbra is érdemes követni, de a legtutibb, ha feliratkozol a hírlevelemre!
Tudtad? Ha a blogon látható linken keresztül foglalsz, úgy támogathatod a blogot, hogy ez neked semmi extra költségedbe nem kerül!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.