Univerzális cipő utazóknak! Tényleg létezik?
2020. november 29. írta: Vándorember

Univerzális cipő utazóknak! Tényleg létezik?

A Tropicfeel valóban feltalálta a „spanyolviaszt”? Vélemény és beszámoló

The Ultimate Travel Shoe – állítja a spanyol cég. Tényleg igaz? Ez lenne az a cipő, ami minden körülmények közt megállja a helyét? Idén szereztem be, most szeretném megosztani a tapasztalataim és a véleményem a Tropicfeel utazós cipőjéről.

outdoors.png

A mai trendeknek megfelelően szeretném elmondani, hogy ez nem szponzorált tartalom. Az utazási tippek egy újabb fejezetében érdekesnek és érdemesnek találtam ezt a – mondhatni – utazós kütyüt bemutatni.

Az utazás sarkalatos pontja a jó cipő

 

Néhány éve, amikor short trip függő lettem, nagyjából a harmadik utam után felmerült az igény egy kvázi utazós cipőre. Az elmúlt pár évben az összes cipőmet „kipróbáltam”, de minden kirándulás végén úgy tértem haza, hogy na ezzel soha többet. A problémáim:

  • Utcai cipő: a legtöbb utcai cipőm extra talpbetéttel sem volt kényelmes az egésznapos séta során. A bőrből készült vagy szintetikus felsővel rendelkező sneakerek kicsit naposabb időben pár óra után zártságuk miatt kellemetlen viseletek, a szagokról nem is beszélve.
  • Túracipő: a túracipők nagyon kényelmesek, városnézéshez is kiválóak. Valószínűleg a legjobb opciók. Azonban ezek döntő többsége nem elég visszafogott, ha egy étterembe tévednék vagy netán este egy elegánsabb bárban vagy szórakozóhelyen kötnék ki.
  • Vászon cipők: az elmúlt években nagyon népszerűek lettek. Sportosak és rugalmasak, anyaguk miatt nagyon jól szellőznek, így melegebb éghajlaton szuperek. Hátrányuk, hogy rendkívül gyorsan koszolódnak és hamar elkopnak, kinyúlnak.

Mivel egy táskával utazok, spórolni kell a hellyel, kizárt, hogy még egy cipőt berakjak! Kell a hely az olasz tésztának vagy a belga csokinak! :)

Mire van szükség egy háromnapos utazáshoz? Olvasd el az erről készült bejegyzésem: Csomagolós lista hétvégi utakhoz!

urban.png
Régóta kerestem egy cipőt, ami egésznapos gyaloglás után is kényelmes, sportos, de közben visszafogott megjelenésű, ha kulturáltabb helyre sodródnék. Jól szellőzik, könnyen és gyorsan tisztítható és ha kell, akár terepen is megállja a helyét. És mi lenne, ha még vízben is lehetne használni? Ha kavicsos, tengerisünös tengerpartra keveredek? És akkor rábukkantam a Tropicfeel cipőjére.

A Tropicfeel története

 

Két travel addict egy hosszúra sikeredett utazásuk után, mikor gyakorlatilag rongyosra járták a cipőjüket, kitalálták, hogy csinálni kéne egy olyan strapabíró és kényelmes cipőt, ami minden körülmények közt megállja a helyét. New Yorktól kezdve Kambodzsáig, a hegyi túráktól a vitorlázásig, és persze mindezt környezet barát módon. Megalkották az első cipőjüket, a Monsoont. A cég beindulásához egy Kickstarter kampányt indítottak, mely olyan sikeres lett, hogy az oldalon a valaha volt legnagyobb előrendelést elért cipő lett.
A kezdeti nehézségek ellenére sikerességüket jelzi, hogy idén a Canyon után már a harmadik cipőt dobták piacra, a Calát.

tropicfeel-urban-outdoor-2020.gif

The most versatile shoe ever - a valaha volt legsokoldalúbb cipő

 - Villámgyors száradás - Szagmentes - Ultra könnyű
- Rendkívül rugalmas - Csúszásmentes
- Gyorsan felvehető - Környezetbarát

Idén ősszel egy akció keretében a dizájn végett egy fekete Canyonra esett a választásom.

img_20200717_185442.jpg
Környezetbarát, hisz egy cipőhöz 5 műagyagpalackot hasznosítanak újra. Az anyaga kicsit hasonlít egy műanyag-gumi-lágy szövet-keverékéhez. A hálós szerkezete miatt nagyon jól szellőzik, és az anyaghasználatból fakadóan tényleg rendkívül gyorsan szárad. Ennek köszönhetően vízben is kiválóan használható, akár vízicipőként is. A high-tech anyaghasználat végett ultra könnyű és rendkívül rugalmas.


A cipőfűző gumiból van, amit nem kell bekötni, hanem egy amolyan szabályozóval működik. Így elég csak belehuppanni, de a szoros illeszkedését nem veszti el, mint a legtöbb cipő, aminek a gazdája lusta kikötni a cipőfűzőt. (Mint például én.) A Monsoonnak még egy extra elasztikus saroktámasza is van, a jobb illeszkedés végett.
Csúszásmentes talpa nem csak a vízben előnyös, de nehezebb terepen is biztonságosabban kaptathatunk fel a meredekebb hegyi szakaszon.
A talpbetét anyaga kemény szivacs jellegű, ami végig perofált. Szintén a jobb szellőzés és a száradás miatt.
A visszafogott dizájnnak köszönhetően pedig kiváló viselet utcára, sőt egy jól megválasztott nadrággal akár egy alkalmi eseményen is elmegy.

img_20200717_185456.jpg

És akkor most jön a saját tapasztalatom 3 hónap használat után.

Méretezés

 

A holnapjukon van fent egy tutorial, hogyan mérjük le a lábunkat. Spanyol tervezés, így az itthon megszokott EU-s méretezés van érvényben. Ha két szám között ingázol, inkább a nagyobbat válaszd Canyon estén. Mivel a Canyon teljes elülső része tömörebb gumi, nem nyúlik úgy, mint a Monsoon. Előnye viszont, hogy cserébe jobban védi az ujjakat.
Cipőkből nekem 42, néha 43-as szokott jó lenni. A mérés szerint a 42-es (27,5 cm-es talphossz) pont jó (lett volna). Ugyanakkora belső talphosszal, mint a 42-es Converse cipőké, amiből ez a méret tökéletes nekem. Sajnos éppen elérte a végét és pont nyomta két nagyobb lábujjamat járás közben. Szerencsére gond nélkül kicserélték nagyobbra. A 43-as, bár elsőre bőnek tűnt, járás közben nem nyomta. Kicsit szorosabbra kellett fűzni, de kellett a nagyobb méret. Ezzel nem mondok újat, de az online cipővásárlás mindig egy kicsit necces.

Támogatottság

 

Egy agyonreklámozott termékről van szó és csak online kereskedés zajlik, így (az én tapasztalatom szerint) kiváló a vásárlói támogatottság. E-mailekre 1-2 napon belül válaszolnak. Ha bármi gond adódik, készségesen segítenek. A termékcsere, méretváltás gond nélkül zajlik. (Visszaküldésnél a postát a vevő állja.)
Elsőre én hibás terméket kaptam, azonnal teljesen ingyen cserélték. Másodjára a méret, ahogy korábban írtam, nem lett jó. Amint elküldtem a feladott csomag nyomkövetési számát, már postázták is a nagyobbat. Sok időm ment el a csomagokra várva, de megérte. Egy csomag kb. 1-1,5 hét alatt megérkezik.

Apró meglepetés

 

Mivel több csomag megfordult nálam, fura, de változatos kiegészítőket kaptam. Minden cipő mellé járt egy másik színű gumi fűző. Az egyik cipőt az eredeti doboz nélkül kaptam, viszont ekkor már küldtek rendes textil fűzőt is, sőt doboz híján egy menő Tropicfeel cipős zsákban (BreezBag) kaptam meg! (A pót gumi és textil fűző kötelező kiegészítő.)

Minőség

 

Nagy része gumi, ami tényleg jó minőségű és nagyon rugalmas, nem „törik”. Három hónap használat után sem érződik, hogy gyengülne. (Mint pl. a Converse cipők bizonyos szériái.) A felső része nagyon puha, a bokát nem dörzsöli, bár sose hordom zokni nélkül. Egyszer kipróbáltam, de a „pucérság” nem az én lábamnak való.
Ahogy reklámozzák, a talp kidolgozottsága szuper, egyáltalán nem csúszik. 3 hónap után alig kopott. Ez jó. De mivel totál gumi alapú, biztos voltam benne, hogy a városi betonon gyorsan kopni fog - de nagyjából csak úgy kopik, mint bármelyik másik cipőé. A minőségre nincs panaszom.

Kényelem

 

A talpbetét, ez már első felhúzásnál érezhető volt, fényévekkel kényelmesebb és jobb, bármelyik másik valaha vásárolt cipőmhöz képest. Nyilván nem lehet egy saját lábra gyártott betéthez hasonlítani, de egy gyáritól ezt meglepően kiváló eredmény! Csillagos ötös!
img_20200820_141610.jpg
Volt egy egésznapos római városnézésem, nagyjából 14 km gyaloglással. A Canyon elülső része, mint írtam kemény, hogy jobban védjen. Ezt azért ennyi kilométer után már megérezték az ujjaim. De a talpam, bokám gond nélkül vette az akadályt. Izzadás és szagok maximum a saját lábunkról, zoknikról fog jönni. A cipőn alig-alig érezni.

Design

 

A dizájnt nem lehet objektíven értékelni, hisz mindenkinek más az ízlése. De ez a három cipő az alap stílusokat tökéletesen lefedik. Inkább a kivitelezés és pár nüansznyi különbség az, amit kicsit specifikussá teszi a cipőket. Szerintem a Monsoon inkább vizes közegben jobb a leggyorsabb száradás végett. A Cala megjelenése miatt városiasabb, a Canyon pedig  a megerősített orr rész végett túrázósabb. Nekem az utóbbi jött be jobban. Bár nagyon menő színek vannak, a fekete mellett döntöttem, pont azért, hogy tényleg bárhova felhúzhassam, ha úgy alakul.

Vízicipő

 

Homokos tengerparton egy alkalommal kipróbáltam és úsztam benne. Az úszásnál nem volt gond, úgy működött, mint egy szimpla vízicipő. Hálós szerkezete és súlya miatt könnyű benne úszni. A homokos talajjal viszont már problémám volt. Azonnal telement homokkal, sokáig tartott kiöblíteni és ezután is bőven maradt benne. Felhős és párás volt az idő, így meg se száradt.
Hajózni is elmentünk, ott viszont kimagaslóan jól szerepelt! A tangapapucs egy kishajón életveszély, mezítláb én csúszkáltam, viszont ennek a csukának egy kis vízpermet  vagy fröccsenés nem ártott és a kinézetét sem rontotta.
Kavicsos és sziklás parton nem jártam/úsztam, de ha egy jó kis horvát nyaralásra lesz alkalmam, frissítem a tapasztalatomat.

Gyors száradás

 

Otthon mostam már úgy, hogy beraktam a csap alá, és tényleg nagyon rövid idő alatt megszáradt. Szerintem egy 35 fokos nyári hőségben hozni fogja az elvárt eredményt.

Ami nem tetszett

 

  • A gumi fűzőt néhány hét után szorosabbra kellett húzni. Így a kilógó rész majdnem 12 cm lett. Úgy néztem ki, mint egy antennás UFO. Ezt levágtam, hőre lágyuló csövecskével új véget csináltam.
  • Megpróbáltam a kék fűzővel feldobni, de az istenért sem bírtam kihúzni a lyukból a gyárit. Inkább ráhagytam, nem mertem megkockáztatni hogy sérüljön a fekete.
  • Élőben közepes minőségűnek imponál, idővel kiderül az igazság, de három hónapnyi strapálás után ígéretes.
  • Időjárás tekintetében nem univerzális. 

Az egyetlen cipő, amire szükséged lesz. - NEM!

 

Nyilvánvaló hogy hideg időben nem állja meg a helyét. És persze szakadó esőben sem, hacsak nem a monszun idején vagyunk Dél-Kelet Ázsiában, 40 fokban. Aki mindenben a legjobb akar lenni, az végül semmiben sem lesz jó. Egy valódi technikai cipőt nem tud helyettesíteni. Kalandoroknak valószínűleg kevés a Tropcifeel. Viszont mindenkinek kell egy ezermester ismerős. Kicsit ezt is tudja, kicsit azt is… Aki csak kirándulgatni jár és szeret kipróbálni ezt-azt, (városnézés Milánóban, strandolgatás Mallorcán, szigettúra Corkban) az nem fog csalódni ebben a cipőben. Sokoldalú és praktikus.

img_20200820_141542.jpg

Anyagiak

 

Mindegyik cipő 99 euró (120 dollár). A postaköltség 5 euró. Ha eltekintünk a mostani szörnyű árfolyamtól, nem sokkal drágább, mint egy átlagos „márkás” cipő. Cserébe viszont nem egy átlagos cipőt kapunk. Időnként van az oldalukon kupon akció, akár 10-20% is szokott lenni. Karácsonykor mindig, de más ünnep alkalmával, új cipő bemutatása esetén ki lehet fogni a kedvezményeket. De sikerült beszereznem egy állandó 10%-os kupont. Ez elvileg mindig érvényes lesz.

Ha megtetszett a cipő és vásárláson töröd a fejed használd az alábbi linket  és 10% kedvezményt kapsz! KATT IDE! (frissített link)

 

Negatív vélemények a neten

 

Először teljesen lemondtam róla, kommentben sok negatív vélemény terjengett a cipőről. Az első kampány alatt a Kickstarter tömve volt a rossz tapasztalatokkal. A legelső cipőjük, az első prototípus… nem is csodálkozom. Azóta a sok-sok visszajelzés hatására sokat javult a minőség. A két újabb modell megjelenése és az őket támogató újabb sikeres Kickstarter kampányok is ezt támasztják alá. Nyilván egy ismert cipőmárkákról kevés a negatív tapasztalat, hisz a boltokba kerülés alatt, felpróbáláskor és vásárlás előtt kiderülnek a szembetűnő hibák, amit azonnal orvosol az eladó. Ez senkit se késztet azonnali Facebook-komment háborúba. De ha te a gyártósorról kapod a soha senki által fel sem próbált darabot, amit lehet, hogy még ember se látott, heteket vársz rá, nyilván nagyobb az eséllyel landol nálad egy hibás darab. Én is így jártam, de a ügyfélkapcsolat működött. És jól.

Kinek ajánlom?

 

Mindenki számára megfelelő termék nem létezik. Biztos, hogy vannak, akiknek kevés ez a cipő. Hegymászóknak minden bizonnyal egy vicc, vitorlázóknak szintén. Szerintem például nem bírná a napi 8 órás tengervízben való ázást. Az El Caminónak se ezzel vágj neki.
Viszont, ha te is olyan hobbi utazó vagy, mint én, a városnézés mellett szívesen eljársz egyéb programokra (hajó-, quad túra, lakatlan sziget látogatás, ókori romok megnézése stb.) akkor ezzel az egy cipővel minden terepen komfortosan és kényelmesen mozoghatsz. Egy biztos, a srácok a Tropicfeelnél egy korrekt és különleges dolgot raktak össze. Megfelelő minőségben, jó vásárlói támogatással, elfogadható árban és mindezt karbonsemlegesen, sőt, az újrahasznosítás jegyében.

Amint eljutok egy jó kavicsos horvát tengerpartra, frissítem a vízi tapasztalataim!
Akit érdekel a cipő, erre találja a honlapjukat.

A bejegyzés trackback címe:

https://shorttrips.blog.hu/api/trackback/id/tr1416305296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása