Short Trail Korfun – A szamártúra és Porto Timon
2023. augusztus 14. írta: Vándorember

Az előző poszt alapján azt lehetne gondolni, hogy csak ettünk egész nap a korfui nyaralás alatt, de ez nem igaz. Egy egész megerőltető túrát is megcsináltunk a Donkey Trailen! Következzen a beszámoló egy remek kis korfui programról!

Donkey Path, azaz a szamárút

Fontosabb adatok: az út időtartama, szünet nélkül kb. 60-70 perc. 500 méteres magasságba juthatunk, a teljes út hossza kb. 2,5 kilométer. Nehézség: közepes.

via mycorfuexperiance

Felkészülés: ahogy a korábbi short traileknél szó volt róla, a nyári időszakban minél korábban kell kezdeni a túrázást, hogy legkésőbb 11 óra körül már visszafelé tartsunk, a hőség miatt. Fejenként másfél liter víz kötelező és a túrázásra alkalmas cipő is elengedhetetlen. Erre itt van is pár tippem. Naptej, napszemüveg, sapka pedig alap kellék. Érdemes egy UV szűrős sport pólót is beszerezni. És pénztárca ezúttal legyen nálunk.

Szamarakból bőven akad Görögországban, valószínűleg innen ered a donkey path túravonal nevének eredete is. A kiinduló pont a sziget legfelkapottabb üdülőkörzetéből indul, a Palaiokastritsából. Ez a rész egyébként önmagában is gyönyörű, három nagyobb öböl és bennük több kisebb található itt, melyek gyalog is bejárhatók. Itt van a népszerű La Grotta Bar, ahol a teraszról ugrálhatunk a kristálytiszta tengerbe. Több strand és a blue eye cave is van erre.

Bár lehet indulni egészen lentről, a parttól, a Google Maps-en jelölt pontig fel lehet menni kocsival. Itt az út szélén nyugodtan meg lehet állni és leparkolni. De csak pár autónak van hely.

A kiinduló pontot a „Path to Lakones” tábla jelzi. Ez a Lakones nevű faluba vezető első szakasz, amit néhány turista helyi idegenvezetői program keretében tesz meg. Ezt családoknak is ajánlom, remek program, melynek végén a mesés Lakones faluban pihenhetünk meg.

Ez a szakasz kb. 30 perc. Többnyire árnyékos, a kezdeti meredekség átcsap egy könnyebb caplatóba, viszont végig felfelé tartunk, így egyenes, pihenős részek nem lesznek. Eltévedni nem lehet, a sárga-fehér-sárga jelet kell csak követni. Az ösvény szépen kialakított, de durva köves, néhol sziklás ezért csak óvatosan.

Az úton haladva a hely történelmébe is betekinthetünk. Az út nagyobb része egy olajfa ligeten át halad, majd egy erdős szakasz jön. Lesz egy úttest, azon keresztül vágva Lakones külső, elhagyatott tanyái közt találjuk magunkat. Itt a helyi őslakos macskák hadaival futhatunk össze.  Ezután már lépcsők jelzik, hogy megérkeztünk a faluba, ahol egy kellemes téren találjuk magunkat. Lakonesben van egy étterem, kávézó és kisbolt is, mindegyiknek hátsó terasza van, ahonnan kellemes kilátásunk van a tengerre. De az igazi kilátásért persze tovább kell haladnunk.

A megfelelő lépcsősort megtalálva jön a második szakasz, a csúcstámadás, az Arakli hegy 540 méteres teteje! Itt is a sárga jelzés lesz a segítségünkre. Ez a rész kicsivel hosszabb, mint az első szakasz és a folyamatos meredekség végig adott, épp ezért ez már közepes nehézségűnek mondható rész. Az útvonal továbbra is szépen ki van alakítva, de itt már kezd ritkulni a magasabb növényzet, azaz csökken az árnyék mennyisége. A cél felé haladva egyre több szakaszról lesz szebb és szebb a kilátás a tengerre, az öblökre és Palaiokastritsára.

Közel a csúcshoz bukkanunk ki az erőből egy autóútra. Innen jobb kéz felől látható a piros kápolna. Ha van erőtök, egy 300 méteres kitérővel el lehet ide is nézni. Ha nem, akkor balra folytatódik az ösvény, a bozótosban, a csúcs felé. Ezt a rész a bokrok egészen benőtték, de az Arakli hegy tetejét sokkal korábban érezni fogjuk az orrunkkal. Ugyanis a kopár hegytető tele van finomabbnál finomabb vadon termő fűszernövényekkel, melyek ilyenkor mind virágoznak. A csúcsot egy beton tömb fogja jelezni,

ahonnan teljes panorámában láthatjuk azt, hogy miért is ez a sziget legszebb része!

A csúcson készült képekért katt a galériára!

Visszafelé sokkal könnyebb dolgunk volt, de a kemény terep és a hőség eléggé lefárasztott. Szerencsére félúton a faluban megpihentünk és feltehetően a fárasztó túra miatt, de a helyi limonádé és a kávé sose volt még olyan finom!

Porto Timoni Beach

Korfu legszebb strandja közt tartják számon Porto Timonit. A partot azonban csak csónakkal, vagy gyalog lehet megközelíteni. Kocsival a Porto Timoni parkolóban tudunk megállni, ahol az egésznapos parkolás ára 5 euró. A hegy tetején lévő aprócska falu, Afionas, tele van szuper éttermekkel, amelyeknek csodás kilátása van. Mi az Anemosban töltöttük fel az energiaraktárakat a szamárút után.

Népszerű strand lévén rengeteg turista jár-kel az ösvényen, szóval nagy tömegre érdemes számolni. Ha ez valakit nagyon zavar, akkor a hajnali órákban jöjjön.

A beach csodáját az adja, hogy egy keskeny száraz szakasz köti össze a szigettel az apró félszigetet, aminek két oldalán paradicsomi part vár minket. Ha megunod az egyiket, csak átsétálsz a másikra, és mindjárt egy új világ tárul eléd!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Short Trips (@shorttripsblog) által megosztott bejegyzés

Afionasból csupán egy 900 méteres ösvény, és lent is vagyunk a parton. Ez az út azonban legalább 20-30 perces, mert eközben kb. 140 méteres magasságból kell aláereszkedni egy sziklás, igen komoly úton.

Itt is elég sok embert láttunk papucsban, sőt egy társaság mezítláb jött velünk szembe, de aki nem kecskének született, véletlenül se menjen cipő nélkül. Még zárt cipőben is elég nehéz ez az út! Árnyék nincs, így visszafelé fárasztó lesz. Persze ez ne riasszon el senki, mert fél óra alatt simán megjárható és meglesz az aznapi mozgás!

Ha viszont kiszívta a napozás és az úszás az erődet, 7 euró ellenében a vízi taxi elvisz az Agios Georgios strandra, onnan már csak a faluba kell valahogy visszajutni.

A Porto Timoni Beach teljesen vad strand. Szóval büfét, öltözőt vagy napágyat senki se várjon! Árnyékból gyakorlatilag semmi sem jutott szóval, ha egy gyors mártózáson túl tovább akarsz maradni, alaposan pakolj fel strand eszközökkel!

Az útnak van egy második szakasza, ezt mi már nem teljesítettük. A partól a félsziget csúcsáig folytatódnak ösvények, és itt többek közt egy hegybe vájt kápolnát, az Arc de Timoit, nézhetünk meg és a szembe lévő strandra juthatunk el. Persze ez sem egy laza séta a homokos parton, szóval könnyedséggel ne számoljon senki!

Mi délután 3-kor értünk oda, sokan voltak, de helyet azért sikerült hamar találni. Mindenképpen tudom ajánlani, elképesztően mesés látvány és az út csak még izgalmasabbá teszi az egészet!

Facebookon és Instán továbbra is érdemes követni, de a legtutibb, ha feliratkozol a hírlevelemre!
Tudtad? Ha a blogon látható linken keresztül foglalsz, úgy támogathatod a blogot, hogy ez neked semmi extra költségedbe nem kerül!
  • Szállásfoglaláshoz ott a Booking
  • Programtervezéshez és jegyvásárláshoz pedig a Get Your Guide

Pénteking még tart az Instagramos Nyereményjártékunk, érdemes részt venni benne, hasznos nyeremény vár rád!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.