Long Trip a Seychelle-szigeteken: Ez vár rád Mahén! - 3. rész
2021. december 17. írta: Vándorember

A strandon túl

Mire számíts, ha a Seychelle-szigetekre utazol? Ha azt gondolod, hogy a többi mesebeli szigethez hasonlóan itt is csak egy dologra van lehetőség, a strandon dögleni, akkor tévedsz. Szerencsére Mahén akad néhány alternatív lehetőség, hogy aktívabbá és változatosabbá tegyük az itt eltöltött nyaralást. Következzen Mahé savaborsa!

Az első részben a szervezés apró-cseprő dolgait veséztem ki, majd a második cikkben jött a lényeg egy strandbemutató keretében. Alapvetően "strandondöglős" szigetek ezek, amivel persze az ég világon semmi gond, hiszen meseszép a környezet. De aki könnyen elunja magát, annak Mahé, a fő sziget kiváló választás. Itt van a legtöbb program és látnivaló, amivel színesebbé tehetjük a nyaralást.

Dzsungel túrák

A hegy és a dzsungel sok izgalmas túraútvonalat rejt. Keressünk rá a „trails” kifejezésre a Google Mapsben és megkapjuk ezeket. Mind rövid, egy-két kilométeres, de ne becsüljük alá a dzsungel erejét. A tűző nap, a páratartalom és az időnként nehéz, meredek szakaszok próbára teszik az állóképességünket.

768px-map_at_the_trailhead_of_morne_blanc_trail.jpgvia wiki

Népszerűbb vonalak: Dans Gallas Trail, Morne Blanc Trail, Salazie Trail, Glacis La Reserve Trail, Anse Major Trail.

Nekünk sajnos csak egy túrára futotta az időből és az erőből. Az Anse Major Trailt csináltunk meg. Kocsival pontosan a GoogleMaps által jelölt utolsó méterekig el tudunk menni (a Calm Sorento nevű luxus hotelig). Onnan pedig ki van táblázva az út, lehetetlen eltévedni. Félig erdős, félig sziklaszélén mászós, de nagyon jól ki van építve az út. A célpont az Anse Major eldugott homokos strandja. Ha csobbanni akarunk vigyük a célnak megfelelő ruhát!

A többi képért katt a galériára!

A dzsungeltől egyébként ne féljünk, szerencsére a Seychelle-szigeteken nincs emberre veszélyes állat. Még a szúnyogok is kevésbé kínzóak, mint a magyar mutánsok. De azért szúnyogirtóval, naptejjel pakoljunk fel rendesen és persze rengeteg vízzel, ha túrázni indulunk. A legfélelmetesebb állatuk a hatalmas banánpók. De neki is csak a kinézete az, nem csíp, nem harap.

Snorkelezés

Közismerten nagy snorkel és búvár központ. Amit viszont én tapasztaltam, hogy ahol jártunk, a partok körül szegényes volt a víz alatti világ (vagy inkább nem is volt). A sziklás területeken itt-ott látni szebb halakat, de az erős hullámok miatt nem javasolt arra úszkálni. Igazi snorkeles helyekre csak hajóval juthatunk el.

A főváros, Victoria látnivalói

Érdekessége, hogy ez a világ legkisebb fővárosa. A lakosok száma is nagyon kevés, inkább csak dolgozni járnak be az emberek. Napközben szinte tömegnyomor van a valóban három-négy utcából álló központban, ahol a piac is található. Érdemes a szombati nagy piacnapra tervezni a főváros megnézését, de egyébként mindennap van piac.

A legszebb látványossága a városnak egyértelműen a hindu templom. Belépni a cipő levétele után lehetséges és ingyenes. Sőt (már) fotózni is lehet, a szerzetes még tippeket is ad, hogyan fotózzunk.

Ha már templom: a Katolikus Katedrálist is keressétek fel (Cathedral of Immaculate Conception). A mellette álló, jelenleg paplakként működő Domus pedig igazi gyarmati hangulatú, csodaszép épület. Ez egyébként 1934-ben épült és a svájci misszionáriusok rezidenciája volt.

A többi templomot is érdemes felkeresni, a Szent-Pál katedrális és a Seventh-day Adventist templom is ebben az utcában található. Na jó, felkeresni nem kell, csak végig kell sétálni azon három utcán és minden fontos látnivalót „kipipálhatunk”.

Az angolok tiszteletére állított mini Big Ben pedig a főutca körforgalmában található.

Múzeumból kettő is van, a természeti és a nemzeti múzeum. Mi az utóbbit tekintettük meg, ahol Seychelle történelméről, kalózokról, kincsekről és a gyarmati életről kapunk információkat. Mellesleg ez a múzeum egy elképesztően szép gyarmati hangulatú házban található, ahol egy szuper cukrászda is van, melynek a termékeit a ház nyitott folyosóján fogyaszthatjuk el.

A városban járva sétáljatok el a Bel Air temetőhöz, a sziget legelsőjéhez sírkertjéhez. A régi romok igazi misztikus hangulatot árasztanak.

Victoria botanikus kert és teknőshon

Kertnek hatalmas, arborétumnak kicsi. De (számunkra) rengeteg különleges növényt tartogat. Akinek a „vad” dzsungeltúra kizárt a veszélyes terep miatt, itt könnyed sétával hasonló élményben részesülhet. Két órát számoljatok rá, ha az egészet be akarjátok járni. A helyi növényeken kívül angol-, kínai- és japánkert is van. És a legfontosabb az óriásteknős lak, közel 30-40 teknőssel! Simogatásra, etetésre és barátkozásra ez a legjobb hely, mivel be lehet sétálni közéjük. Belépő 100 rúpia.

Takamaka Rum Distillery

Ha trópusi vidékről van szó, rum lepárlót biztos mindenhol találunk. Seychelle „nemzeti” itala a Takamaka Rum. A lepárlóban gyárlátogatásra is van lehetőség, csak döntsük el ki az, aki nem iszik… annyit.

takamaka-rum-distillery.jpgvia thespiritsbussines.com

Eden Island

A gazdag nyugatiak mesterségesen épített szigete a főváros mellett. A szigeten golfkocsival járkálnak kávézgatni és az ország egyetlen Sparjában bevásárolni. Az Eden Plázán kívül sok étterem, kávézó van itt és szinte végig kikötő határolja. Kocsival be lehet hajtani, de a pakolás a szigeten már nehéz.

Ha a középső úton mentek a főváros felé, akkor itt találjátok a Miranta la Misere kilátó pontot. Az út mellett egy-két autó tud egyszerre megállni. Innen kiváló kilátás nyílik az Eden szigetre.

Le Jardin Du Roi Spice Garden - Fűszerkert

Ez a botanikus kert a fővárostól távolabb található. Seychelle-n nagy hagyománya van a fűszertermesztésnek. A fahéj például szinte „minden bokorban nő”. Itt is láthatunk teknősöket.  A belépő 150 rúpia.

Éttermek

A járvány és a visszaeső turizmus sok éttermet átmeneti vagy végleges bezárásra kényszerített. A hotelek éttermei általában mindenki számára nyitva vannak, de sajnos szinte sehol sem lehet a covid miatt foglalni. Ahol lenne rá lehetőség, ott a „külsősöknek” nem engedik.
Az északi öböl partszakaszán, Beau Vallonban találjuk a legtöbb éttermet. A sziget többi részén csak elvétve van egy-egy.

Del Place

Sok telefonálás, bezárt hely, és „külsősöket nem fogadunk” után a Del Place Restaurant volt az egyetlen a környékünkön, ami nyitva volt este és foglalni is lehetett. Óriási szerencsénk volt, hogy ezt a helyet választottuk, mert azon kívül, hogy...

...kiváló volt a kaja, és csodaszép az étterem, a közvetlen a tengerre épült teraszról Mahé legszebb kilátása nyílik.

A többi étteremmel ellentétben nem (csak) egy öbölre vagy a nyílt óceánra néz, hanem egy pár száz méterre lévő apró kicsi sziget homokos partjára. Ha csak egy tanácsomat fogadjátok meg, az legyen egy vacsora a naplementében a Del Place-ben!
Tipp: érkezzetek pontosan a nyitásra, 6 óra körül, mert ekkor kezdődik általában a naplemente. A biztonság kedvéért azért foglaljatok helyet. Egyetlen egy baldachinos asztaluk van, ami kicsit szeparáltabban helyezkedik el, na, ezt érdemes foglalni!

Maria’s Rock Cafeteria

A sziget egyik különleges étterme ez, egy lávaköves étterem. Forró köveket kapunk az asztalunkra, ahol mi magunk süthetjük meg a húsokat, halakat, zöldségeket. A kalózhajó stílusú étteremben egy helyi művész állandó kiállítása is megtekinthető. Egy kis része ingyen, a többi belépő ellenében.

Gekko Bar

Beau Vallon nyaralóövezet egyik hoteljének a bárja. Normál árakon nagyon korrekt fogásokat kapunk. A steakjük mennyei!

Hajókirándulás

Nagy álmunk volt egy privát hajókázás és horgászás. A covid okozta forgalom visszaesés miatt és egy hosszas alkudozás után korrekt áron sikerült egy ilyet találnunk. (Egyébként szerintem indokolatlan árakkal dolgoznak, brutális haszonnal...) A hajókázás alatt horgásztunk egy órát, rengeteg halat kifogunk, majd snorkeleztünk. Később kikötöttünk az Anse Major strandján. Itt a kifogott halakat megsütötték nekünk és egy csodás tengerparti ebéddel fejeztük be a túrát. Haza felé még egy snorkelezést közbeiktattunk. Vicces volt hogy pár órával később láttuk a kapitányunkat, hogy a kifogogott halainkat árulja a Beau Vallon sétányán.

Egyéb tippek, tudnivalók az utazás előtt

• Legyen legalább egy dugaljátalakítótok. Brit szabvány van, de többnyire minden szállásadó tud ilyet adni. Sőt, az apartmanunkban pár elektronikai termék EU szabványos, így alapból több is volt a házban.
  • Ittas vezetés: hivatalosan 0,08% a megengedett. Turistákkal valószínűleg nem túl engedékenyek. Ellenben a helyiek gyakran lépnek a megengedett szint fölé. Így éjszaka nagyon óvatosnak kell lenni. Ha netán feltorlódott a sor mögöttünk, inkább húzódjunk le és engedjük el azokat, akiknek nagyon sietős. Egyébként mi egyszer sem láttunk rendőrt.
  • A közbiztonság elképesztően jó. Itt valószínűleg mindenki ismer mindenkit, szóval rablástól vagy hasonlóktól nem kell tartani.
  • Dokumentumok: mindig legyen nálunk minden, de tényleg MINDEN legalább offline formában a telefonon. Akár bérlésnél, programoknál is kérhetnek bármit. Úgy mint útlevél, jogosítvány, szállásfoglalásunk visszaigazolása, oltási igazolás sőt még a visszafele tartó repülőnk foglalási igazolását is előszeretettel kérik el.
  • Az országba való belépéskor egy kérdőívet kell majd kitöltenünk a szokásos egyszerű kérdésekkel.
  • A turista vízum ingyenes, de jelenleg van egy eü-s regisztráció, ahová a negatív PCR eredményt is fel kell tölteni minden egyéb foglalási adattal. Ennek a jelenlegi díja 10 euró. De ez folyamatosan változik!
  • Sim kártyát 5-6000 forintért tudunk venni. Wifi minden szálláson, étteremben, kávézóban van. Ha pedig a Google Mapsban elmentjük a sziget térképét a navigációt is megoldhatjuk mobilnet nélkül.
  • A benzin ára ugyanannyi, mint itthon. Előre fizetsz és annyit tankolnak. Kártyával is tudsz minden kúton fizetni.

Ezzel véget ért a háromrészes Long Trip beszámoló. Ha tetszett a cikk dobj egy lájkot!
Ha érdekelnek a korábbi beszámolóim kattints ide.
Ha pedig utazással kapcsolatos tippek, ötletek érdekelnének itt böngéssz.
A blog facebook oldalát pedig itt találod, kövess be bátran!

Ha szállást keresel Mahén, nézz körül a térképen:

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.