Short Trip Pozsonyban - egy kis kultúra és sok kocsma - 1. rész
2019. június 05. írta: Vándorember

A legkönnyebben elérhető külföldi uticél

Először utazol külföldre? Kis lépéssel vágnál neki a világ körbeutazásának? Vagy csak egyszerűen mehetnéked van ebből az országból, de nem tudsz szabadságot kivenni? A kezdő kalandvágyók „legkönnyebb” célpontját végre mi is kipipáltuk a nagy európai listáról, ez pedig nem más, mint az alig egy köpésre lévő szlovák főváros, Pozsony.

A pozsonyi vár

A koronázóvárost szerintem senkinek sem kell bemutatni. Nem is fogok semmilyen történelmi részletbe belemenni, úgy is csak a bicskám törne bele. Budapesttől alig 200 km-re fekszik Bratislava, Szlovákia fővárosa. Közelebb, mint jónéhány magyar nagyváros. Ide eljutni pont emiatt pofon egyszerű, gyors és  nagyon olcsó. Méreteit tekintve is sokkal emberközelibb, a maga 450.000-es lakosságával, kellemes kisvárosi élményt áraszt. Mivel azonban mégis csak egy állam fővárosáról van szó, mérete ellenére a folyton nyüzsgő belváros mindennap tartogat valami meglepetést.

A nemzetközi vonaton bár részleg is van!

Az utazás

Gyakorlatilag minden eszköz tökéletesen megfelelő az utazáshoz, legyen az autó, Oszkár, busz vagy vonat. Mindegyik opció gazdaságos, és egyáltalán nem drága. Mi ez alkalommal hatan mentünk, ezért a vonatot választottuk. A nyugatiból 2,5 óra alatt értünk oda, és útközben még az esztergomi bazilikát is megcsodálhattuk. Az egy irányú menetjegy ára 9 euró. Helyjegyet feltétlenül vegyetek főleg, ha 4-6-an mentek és egymás mellett akartok ülni. Elég sok utas megy ezen a vonalon. Egyébként két óránként jár a nemzetközi vonat, így könnyen tervezhető az út.

A szállás

Hat főre nem túl nagy a választék. A Booking főleg csak hoteleket dob fel Pozsonyban, melyeknek az ára is húzós. Mivel egy nagy lakást szerettünk volna, így az Airbnb-n kerestünk tovább. Itt már kicsit nagyobb volt a választék a lakásokat tekintve. A belváros közepén találtunk egy giganagy apartmant a 22nd Uprising Square épületében a 3. emeleten. Az AirBnb-s 9000 forintos kedvezménnyel egész olcsóra jött ki a szállás, ami 5800 ft/fő/éj volt.
Ha szeretnéd te is kihasználni ezt a kupont, akkor [ebben] a bejegyzésben elolvashatod a szálláskeresős tippjeimet és a cikk végén megtalálod a meghívó linket, amin keresztül megkapod a 9000 forintos AirBnb kupont.

Az első nap

Korán kelés, feljutás Pestre, 40 perces várakozás, és már a Pozsony felé tartó vonaton ültünk. A helyjeggyel pedig gyorsan elzavartunk mindenkit a kabinunkból. Az út hamar eltelt, és még telefont is tudtunk tölteni, mert szerencsére volt konnektor a vonaton. És még bárpult is volt a vonaton! A pozsonyi vonatállomás nem túl nagy, érdemes sasolni, hogy mikor ér be a vonat, nehogy fent maradjunk. Innen a belváros kb. 20-30 perc gyalog.

Útközben elsétáltunk a Grassalkovich-kastély parkja mellet és a park végén magát az épületet, másnéven az Elnöki Palotát csodáltuk meg az előtte lévő Béke szőkőkútjával együtt. Ha szerencsénk van akár még a díszruhás őrségváltást is láthatjuk. Mivel ideje volt már az ebédnek, ezért a szomszéd utcában lévő Mestiansky Pivovárba ültünk be enni és végre inni egy sört. Bár a csehek viszik a prímet, azért a szlovákoknak is elég erős a sörkultúrájuk. A Pivovár egy több szintes, hatalmas étterem és kocsma autentikus és igényes belsővel. Az 1752-ben alapított helyi sörfőzde ízletes italait kóstolhatjuk itt meg, melyek közül a legkülönlegesebb a barna Bubák. Ami egyébként a két eurós árával elég jó választás. Az étlapon bőséges a választék és a szlovák tradicionális főfogásokból is bőven akad. Párolt káposzta (vagy ahogy lengyel barátunk mondaná kápúsztá), oldalas és gőzcipó sörrel: 12 euró.

A Vásárcsarnok

Ír és skót kocsma egymás mellett és vagy 60 féle viszki!

Ezután a szállás irányába mentünk. Sajnos a szomszédunkban lévő vásárcsarnok épp zárva volt, így mivel még 3 óránk volt a szállás elfoglalásáig, a belvárosi sétálóutcákon bolyongtunk egy kicsit. A rendszeres blog olvasók már tudhatnak társaságunk gyenge pontjáról, az ír kocsmákról. Ahogy Krakkóban és Kijevben, most is hamar ráleltünk kedvenc kocsmánkra. Sőt egyből kettőre! A belváros egy szűk kis utcáján egymás mellett egy skót és egy ír kocsma is helyet kapott. Nagyjából 50-60 féle viszki közül lehet itt válogatni, mely maga a mennyország! Még egy, a szlovákok által készített fajtát is találunk az itallapon. (Bár szerintem ennek köze nincs a viszkihez és az íze is borzalmas volt.) Ajánlom viszont a 16,4 eurós 4 féle válogatás kipróbálását!

Visszafelé a főteret és az ott lévő Óvárosházát néztük meg, ahol az épületben a város történelméről szóló kiállítás kapott helyet. Majd az egyik híres köztéri szoborral, Napóleon katonájával fotózkodtunk. Szálláselfoglalás és rövid pihenés után a 1. Slovak Pubban folytattunk a kocsmatúrát. Rászolgál a hírnevére ez a hely. Ez a legnagyobb kocsma a városban. A két szintes épület összesen 11 tematikusan berendezett kisebb szobából áll, melyek a szlovák történelem különböző éráit hivatottak jelképezni. Enni nem tudtunk, mert nem volt a házi pizzájukból, az a 2-3 féle sör, ami kapható, egyszerű, de finom láger, viszont maradandó élményt nem okozott. Ennek ellenére maga a hely atmoszférája miatt kötelező meglátogatni és végig járni az összes szobát. De készüljünk fel, hogy inkább a turistákat célozza meg a hely. (Sör: 2 euró)
Ilyen hely (miért) nincs Magyarországon?

Aznap BL elődöntő volt, így sötétedés előtt elkezdtünk keresni egy helyet, ahol megnézhetjük a meccset. Bizonyára tudjátok, hogy ha turistáskodás helyett mélyebben el akar merüli az ember egy városban és átérezni az utcák és épületek egyedi hangulatát, akkor azt pirkadatkor vagy szürkületkor kell tenni. Nálunk persze csak az utóbbi játszik, nem vagyunk korán kelő típusok. Teljesen más ilyenkor egy város, mások a fények, az árnyékok, a turista tömeg elvonul, a bulizni vágyók még otthon készülnek. Ekkor tájt egy szűk másfél órára kiürül a város és egészen új arcát lehet felfedezni. Szóval mindig csekkoljátok a naplemente időpontját és ilyenkor irány az utcára.

A következő részben folytatjuk a pozsonyi városnézést!

Ha nem akartok lemaradni a legfrissebb cikkekről, lájkoljátok a Facebook oldalt! A kirándulásról készült többi képért pedig kövessetek Instán! Ha pedig tetszett a cikk, kérlek segítsétek egy megosztással!

Pozsonyba utazol? Foglalj szállást a térképről! A szállás foglalásról itt olvashatsz.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tulok 2019.06.06. 20:27:26

Nagyon szép képeket csináltál, ami Pozsony esetében különösen dícsérendő, mert az a város, hát, khm, nem túl gyönyörű.

Vándorember · shorttrips.blog.hu 2019.06.06. 20:32:55

@Tulok: Köszönjük szépen!
Igaz nem egy Róma :D De talán majd oda is eljutunk hamarosan.

marczy 2019.06.06. 20:50:33

Ha (elég nagy) szerencsétek van, még magyarul is válaszolnak, főleg 60 éven felül. Én is alig hittem a fülemnek, hogy 100 éve nem tartozik az a város Magyarországhoz, és mégis...
(Mindenhol érdemes fülelni, főleg Pozsonypüspökin.)

Vándorember · shorttrips.blog.hu 2019.06.06. 21:06:43

@marczy: Jó pár magyar kultúrával kapcsolatos épületet láttunk, magyar felirattal is, viszont magyar szót ennek ellenére egy darabot se hallottunk. Ami szerintem nagyon érdekes... Sőt a vendéglátósok se tudtak egy sima köszönést se magyarul, bezzeg jóval távolabbi városokban, országokban ez kifejezetten jellemző dolog. Nem gond, félre ne értsen senki, csak meglepő, főleg itt közvetlen szomszédságban

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2019.06.06. 21:07:11

A szemem nevet a szívem sír.......
A sok emlék mellett SEHOL magyar kiírás. A műemlékekre értettem valamint a vár teljes területére, emlékeire, stb. Még a múzeumban is angol, német, szlovák a kiírás. A magyar személynevek szintén átírva.......
Szégyen......... EU

Fehérlapos 2019.06.07. 10:33:01

@Gyula Sümeghy
Nem Vlk Kempelennek fordítják a Farkast, hanem Wolfgangnak. Csak a magyar múlt zavarja őket, a német nem.
Mondjuk Kempelen estében lehet, hogy nem olyan bűn a Wolfgang, inkább német lehetett, mint magyar.